alltomrelationer.blogg.se

[email protected]

Tänk om?

Publicerad 2014-10-10 08:57:00 i Allmänt, Dumpad,

Hur många gånger har man inte suttit och tänkt ''tänk om?''
Tänk om jag hade gjort saker annorlunda?
Tänk om jag vågat höra av mig till den där killen eller tjejen?
Tänk om jag inte hade sagt det jag sa?
 
Och så vidare... Listan kan göras lång. 
 
Jag brukade sitta och älta sånt här i all evighet. Det åt mig. Ibland gör det fortfarande det när det kommer till vissa saker, framförallt människor och relationer. 
Jag tänkte ofta att det låg hos mig, att det var därför personen t.ex. lämnade för att jag gjorde på fel sätt. För att jag inte sa rätt saker eller visade för mycket/lite känslor.
 
Det är så lätt hänt att det blir så när resultatet inte blir som man tänkt sig, att man börjar skuldbelägga sig sälv. Men vad gör det om det inte blev så? Det kanske inte blev som man tänkt, men ibland måste man förlita sig på att det istället blev som det skulle. 
Att inte se det hela som ett misslyckande för att man inte vann den här gången utan istället tänka, vilken läxa skulle jag lära mig av det här? och ta med sig det. Vinner man inte så lär mig sig något. Allting som händer oss styr oss i den riktningen som är menat! Även om det känns skit för stunden. För ofta hade man inte kunnat göra något annorlunda, man gjorde sitt bästa utifrån vad man visste och vad som kändes rätt då. Att gå in och ändra för sakens skull hade bara inneburit att man inte var sig själv. 
 
Ett exempel jag brukar tänka på när jag grämer mig över sånt här är att hade jag inte träffat den här killen som gjorde mig så illa för några år sedan, så hade jag inte haft en av mina bästa vänner som finns i mitt liv idag. Tack vare honom fann vi varandra på ett djupare plan och det är något jag aldrig skulle vilja vara utan. 
Så till er som har det svårt, tänk att något bra kommer att komma utav den skit ni får stå ut med nu. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Mitt namn är Emelie och jag pluggar mitt andra år av tre till relationsterapeut. Den här bloggen kommer därför att handla om relationer, både hur du skapar och vårdar dem samt mina egna erfarenheter. Jag är diplomerad coach med kognitiv inriktning så bloggen kommer även att användas till att hjälpa er som har frågor kring relationer eller behöver hjälp och stöd.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela