alltomrelationer.blogg.se

[email protected]

Vision board

Publicerad 2015-01-20 15:11:00 i Tankens kraft,

Det här är något som funkar jättebra om man vill hjälpa tankens kraft på traven och få en överblick på sina mål och önskningar i livet! Detta är bra om man vet vad man vill men också ifall man inte vet för att ta reda på det och göra det mer konkret. 
Jag har precis börjat på min där hemma, har tänkt göra en hur länge som helst nu men det har inte blivit av.
Det finns nämligen studier som visar att hjärnan inte kan skilja på fantasi och verklighet. Därför är fantasi så kraftfullt och genom att visualisera hur vi vill att vårt liv ska se ut så skapar vi aktivt vår verklighet. Tankar är nämligen vibrationer (energivågor med en viss frekvens) och när vi visualiserar sånt som vi önskar så ställer vi in tanken på samma frekvens vilket gör att vi attraherar detta. Lite som när man ställer in en radio på viss frekvens för att få in rätt kanal. (Lika dras till lika energimässigt)
Tanken med en vision board är alltså att hjälpa oss att fantisera och visualisera våra konkreta mål och önskningar så att vi lättare kan nå våra drömmar!
 
 
Man kan göra en visionboard i paint om man vill men jag tycker det är roligare att göra den för hand och hänga upp den någonstans i lägenheten så att man ser den varje dag!
 
Du behöver:
 
1. Ett papper, gärna ganska stort så att det finns mycket plats! (köpte mitt på panduro hobby)
2. Lim
3. Sax
4. Massa tidningar (Man kan blanda och köpa lite olika, tex inredning, träning, karriär, hobby, mode osv.)
 
 
Sen är det bara att klippa och klistra. :)
Ska fota och lägga upp min när den är klar.
 
Här är ett annat exempel så länge:
Bild lånad från Blondinbella
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Mitt namn är Emelie och jag pluggar mitt andra år av tre till relationsterapeut. Den här bloggen kommer därför att handla om relationer, både hur du skapar och vårdar dem samt mina egna erfarenheter. Jag är diplomerad coach med kognitiv inriktning så bloggen kommer även att användas till att hjälpa er som har frågor kring relationer eller behöver hjälp och stöd.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela